Milion porad dla biznesu

Kryzys rosnące ceny  jak więc można bronić się przed rosnącymi kosztami w sferze biznesowej. Kolejna fala spowolnienia gospodarki, malejąca liczba zamówień czy brak płynności finansowej.  Gdzie więc szukać oszczędności, jak sprawić by w dobie kryzysu firma kwitła? Trudno znaleźć panaceum ma tego typu pytania ale zawsze warto pomyśleć nad zmianami, może uzyskasz rabat, albo dostaniesz coś ekstra.
Pierwszym, ważnym obszarem, w którym Twoja firma może zaoszczędzić kilkaset złotych miesięcznie jest obsługa księgowa. Współpracujesz z swoja firmą od dawna nie szkodzi zobacz co proponują inni z rynku. Nie musisz od razu odchodzić ale warto renegocjować warunki, dlaczego masz być stratny na lojalności?
Natomiast jeśli czujesz się pewnie w kwestiach księgowych, możesz skorzystać z narzędzi do księgowania i fakturowania online. Za dostęp do aplikacji zapłacisz zdecydowanie mniej, niż za obsługę księgową.
Rachunek bankowy, czego by tu nie napisać ma znaczenie od strony biznesowej, warto się więc zastanowić w jakim banku i na jakich warunkach. Jeśli udostępniasz swój nr rachunku twoim stałym klientom zmiana może sprowadzić się w kłopoty więc od razu dobrze wybrać. Ofert jest wiele, która najlepsza a no ta dostosowana do potrzeb.
Ceny paliwa to koszmar dla kogoś kto prowadzi firmę transportową lub ciągle jeździ w interesach, alternatywą może okazać się korzystanie z usług kolejowych bądź lotniczym. Im szybciej zarezerwujesz bilet tym taniej polecisz na spotkanie za granicą.  

Podobnie jest z energią elektryczną, o której oszczędzanie często nie dbamy. Urządzenia nie powinny być włączone przez noc, żarówki muszą być jak najbardziej ekonomiczne. Zakłady produkcyjne wiedzą jaki to koszt, płaca nawet 1/3 rachunku za energię bierną, gdyż tak rekompensują sobie  jej stratę dystrybutorzy. Warto wiec sięgnąć do nowoczesnych rozwiązań jakimi są kompensacja mocy biernej, audyt czy zmiana dostawcy energii.   
Twoja umowa na usługi telefoniczne czy Internet ma już trzy może cztery lata, przedłużasz ją o kolejne okresy, po to by mieć ciągłość usług? Co z kosztami, może warto poświecić dwa na porządki w biurku przeczekać i przenieść się do nowego operatora. Nowi dostają więcej, zatem negocjuj a nie zbywaj sprzedawcę.
Siedziba firmy, warto zastanowić się czy utrzymywanie drogiej lokalizacji jest opłacalne, po co utrzymywać dwa punkty skoro to tylko generuje koszty. Nie od dziś wiadomo, że lokalizacja to ważny punkt by pozyskać klientów jeśli jednak prowadzisz biznes, którego domeną jest mobilność możesz pozwolić sobie na zmianę lokalizacji na tańszą. 

Popularne posty