Porady odnośnie oszczędzania okiem studentki z Warszawy

środa, 18 stycznia 2017

Jak oduczyć psa żebrania?

00:05 Posted by porady.direct

Macie pupila, wasze zwierzątko to pewnie członek rodziny, dlatego nie raz dajecie mu przysmaki. Wystarczy, że raz czy dwa dasz mu jakiś przysmak ze swojego talerza, rybko nauczy się żebrania. Najlepiej nie dopuścić do takiej sytuacji i nigdy nie karmić psiaka tym, co sami jemy. Bywa to trudne, zwłaszcza, gdy goście czy stali domownicy mają mniej silnej woli. Przecież kochamy nasze psiaki i koty.

Ignoruj, jeśli pies zaczyna żebrać, staraj się go ignorować. Gdy zwierzak przekona się, że nawet najwytrwalsze wpatrywanie się opiekuna nie przynosi skutku, zrezygnuje. Gorzej, gdy psiak wzmacnia swoją prośbę tikaniem. Spróbuj wówczas zniechęcić czworonoga, podając mu coś niesmacznego, plasterek cytryny lub cebuli. To powinno przekonać, że jego prośby są bezcelowe.

Zwróć uwagę. Postaraj się zapewnić psu zawsze zajęcie niż czekanie na resztki ze stołu. Aby oduczyć psa żebrania, trzeba być wyjątkowo konsekwentnym. Możesz dać mu jakąś atrakcyjną zabawkę, na przykład tzw. kong, w którym ukryjesz trochę karmy, czy wyjątkowo smaczny psi przysmak. Wtedy zajmie się nim.

Zniechęcaj. Gdy zaczyna żebrać, spróbuj zrobić coś, czego bardzo nie lubi, np. zroś mu pysk wodą (spryskiwaczem) albo uderz gazetą w dłoń, ten dźwięk nie podoba się psom. Wiem, że to brutalne, ale wyobraź sobie, że podczas spotkania z rodziną pies zaczyna podchodzić do gości i żebrać. Nie wiesz jak znajomi się zachowają, od karmienie po odganiania się od czworonoga. Lepiej unikać takich sytuacji. Raz byłam świadkiem takiego spotkania, piesek był tak nieznośny, szczekał nawet ciągnął gości za ubranie. W rezultacie skończyło się na odwiedzinach straży pożarnej i przedstawiciela dostawcy energii. Od świec zapalił się obrus, domyślacie się czym był nasączony J



środa, 4 stycznia 2017

Jak spać, żeby się wyspać?

06:14 Posted by porady.direct

Chroniczny brak snu potrafi zaburzyć pracę całego organizmu, może też prowadzić do wystąpienia poważnych chorób. Jak sobie z nim radzić?



Sen jest ważny, co do tego nikt nie ma wątpliwości. Od tego, jak śpimy, zależy to, jak w ciągu dnia funkcjonuje cały nasz organizm. Statystycznie przesypiamy 25 lat życia. No właśnie, statystycznie... Bo dla coraz większej liczby osób dobry sen to niedoścignione marzenie. Na zaburzenia snu cierpi już ok. 20% Europejczyków. Skąd się one biorą?

Przyczyny zaburzeń snu

Najczęściej za bezsennością stoi stres lub silne emocje. Czasami wywołują ją przyjmowane leki (np. antykoncepcyjne). Rytm snu może też zaburzyć przestawienie godzin odpoczynku związane z pracą na zmiany lub przestawieniem czasu z letniego na zimowy i odwrotnie. W skrajnych przypadkach bezsenność bywa symptomem innej choroby (np. depresji czy nadciśnienia tętniczego).


JAK SOBIE RADZIĆ? 

Ważne jest to, żeby nie czekać, aż kwestia snu unormuje się sama - im dłużej trwają zaburzenia, tym trudniej je wyleczyć. Na początku spróbujmy zadbać o higienę snu. W ciągu dnia postarajmy się zmęczyć fizycznie - godzina spaceru czy bardziej dynamicznego ruchu będzie idealna.
Ostatni posiłek zjedzmy 2 godziny przed pójściem do łóżka. Wywietrzmy i wysprzątajmy sypialnię. Niech to będzie miejsce bez telewizora. komputera i wiecznie dzwoniącej komórki. Usuńmy z pokoju wszelkie źródła hałasu (np. zegar).

Najgorzej mają osoby, które pracują w trybie zmianowym. Organizm niby przyzwyczajony jest do tzw. nocek ale reaguje kiedy to po przerwanej nocy zamiast do łóżka oglądamy telewizję. W nocy budzić mogą nas też sprzęty, uwłacza kiedy aby oszczędzać na prądzie zmieniliśmy taryfę energetyczną na dwustrefową i włączyliśmy pralkę i zmywarkę. Niższy rachunek za prąd nie zawsze wart jest naszego zdrowia, zobacz najlepszy ranking ofert na prąd

Nim udamy się na spoczynek, postarajmy się wyciszyć. Za drzwiami sypialni zostawmy wątpliwości, problemy i kłótnie. Może nam w tym pomóc relaksująca kąpiel lub herbatka z melisy. Jeśli to wszystko nie działa, najwyższy czas poszukać pomocy u lekarza.

Jeśli za naszą bezsennością stoi zmiana czasu, postarajmy się przestawiać godziny snu stopniowo. Kiedy budzimy się w nocy, nie leżmy bezczynnie, zajmijmy czymś umysł (np. czytaniem książki). Czasem zaburzenia snu można usunąć, uzupełniając niedobory magnezu, wapnia i witaminy B6 (przyjmowanej wraz z witaminą PP).