Dwa sposoby oszczędzania

Prawdą jest, że osoby, które zarabiają kilka zer mają łatwiej albo w ogóle oszczędzać nie muszą. I tu właśnie moim zdaniem zaczyna się błąd myślenia, czy faktycznie nie muszą, przecież życie kołem się toczy i w każdej chwili może okazać się, że potrzebujemy dodatkową gotówkę. Osoby, które mało zarabiają są mistrzami świata bo oszczędzają nieświadomie, nie muszą wyrabiać w sobie nawyków do oszczędzania robią to nieświadomie. Dlatego przedstawię dwa poglądy na oszczędzanie mojej dobrej znajomej i ten, z którego sama często korzystam gdyż pochodzi od mojej babci.
Znajoma powiedziała mi, że ona też próbowała oszczędzać i niewiele jej to dało, po prostu nie ma tego w naturze. Zatem zaczęła nieświadomie oszczędzać. Zakupy robi kartą wiem, że lepiej robić je gotówką ale ona robi je kartą z limitem wie, że nie możne dziennie wypłacić więcej jak 15o złotych. Ile to już razy było tak, że musiała zwrócić cześć zakupów bo nie mogła przejść autoryzacja. Bywa i tak. Dodatkowo posiada funkcję msaver, o której pisałam. I jeszcze najlepsze na konto oszczędnościowe dwa razy w miesiącu przelewana jest automatycznie kwota z góry ustalona. Muszę przyznać, że to trochę inne podejście do oszczędzania jak prezentowałam wam do tej pory, ale u niej się sprawdza. Jak widać dla każdego coś innego.
Osoby, które nie posiadają wielkiego dochodu jak moja babcia aby oszczędzać potrafią czytać książkę o świeczce. W XXI wieku nie powinno to tak wyglądać ale co zrobimy. Niestety nie da się inaczej – zawsze tak mi powtarzała babcia. Jednak ona oszczędzała w na inne sposoby, niektóre z nich opisałam wam już wcześniej.
Jest jeszcze trzeci typ, bardzo nie polecany gdyż wykańcza organizm. Można jeść za kilka złotych dzienne, spać w pracy albo jeszcze robić różne dziwne rzeczy typu chodzić na głodniaka. Zam kogoś kto taki typ preferuje woli nie jeść aby zakupić sobie nową grę komputerową. Nie ma konta bo nie będzie płacił bankom prowizji od niczego. Zatem jak widzicie to jak oszczędzamy zależy od naszych cech charakteru. O tym zjawisku napisze wam kiedy indziej. 

Popularne posty