Można negować zużycie
Pewnie
nie raz pisałam wam o sposobach na oszczędzanie prądu, ale co
zrobić kiedy nasze wysiłki idą na marne, licznik nadal pokazuje
duże zużycie? Możemy reklamować rachunek, przecież to usługa
taka jak wszystkie. Jeśli urządzenie pomiarowe czyli licznik jest
popsuty musimy zgłosić nie do sprzedawcy ale do OSD, bowiem to
dystrybutorzy energii elektrycznej są właścicielami
naszych liczników i to oni odpowiadają za ich naprawę,
konserwację, wymianę.
Licznik
może zostać poddany badaniu w laboratorium, które sami wskażemy,
jeśli faktycznie był uszkodzony i wskazywał złe pomiary musimy
podjąć walkę o to by nasze nadpłacone środki zostały
zaksięgowane na bieżące należności, bądź nam oddane. Gorzej
jeśli ta niezależna ekspertyza wykaże, że licznik wskazywał
niższe zużycie i musimy dopłacić, wtedy to nic tylko modlić się
o zmianę przepisów, bo są to zazwyczaj kwoty bagatelne, i chodź
to my prąd użytkowaliśmy to nie nasza wiana, że dystrybutor nie
zareagował w czas i nie wymienił wadliwego układu pomiarowego.