Można negować zużycie

Pewnie nie raz pisałam wam o sposobach na oszczędzanie prądu, ale co zrobić kiedy nasze wysiłki idą na marne, licznik nadal pokazuje duże zużycie? Możemy reklamować rachunek, przecież to usługa taka jak wszystkie. Jeśli urządzenie pomiarowe czyli licznik jest popsuty musimy zgłosić nie do sprzedawcy ale do OSD, bowiem to dystrybutorzy energii elektrycznej są właścicielami naszych liczników i to oni odpowiadają za ich naprawę, konserwację, wymianę.

Licznik może zostać poddany badaniu w laboratorium, które sami wskażemy, jeśli faktycznie był uszkodzony i wskazywał złe pomiary musimy podjąć walkę o to by nasze nadpłacone środki zostały zaksięgowane na bieżące należności, bądź nam oddane. Gorzej jeśli ta niezależna ekspertyza wykaże, że licznik wskazywał niższe zużycie i musimy dopłacić, wtedy to nic tylko modlić się o zmianę przepisów, bo są to zazwyczaj kwoty bagatelne, i chodź to my prąd użytkowaliśmy to nie nasza wiana, że dystrybutor nie zareagował w czas i nie wymienił wadliwego układu pomiarowego.


Popularne posty