Szukam oszczędnej pralki

Interesuje mnie pralka z bębnem o małej pojemności, dlaczego nie będę w stanie zapełnić 7 czy 8 kilogramowego, a nie chcę czekać dwa tygodnie na pranie. Interesuje mnie tylko klasa A bądź wyższa, nie mam wymagań, co to producenta.
Nowa maszynie nie musi mieć unowocześnień pewnie słyszeliście o technologi ecobuble. Specjalna struktura bębna sprawia, że powietrze krąży pomiędzy praniem i lepiej usuwa brud, dobrze może i tak ale, nie jestem jakoś przekonana bo plamy usuwa woda z proszkiem. Powietrze moim zdaniem na niewiele się tu zdaje.
Lubię jak mogę sama nastawić temperaturę i czas prania. Niektóre proponowane przez producenta programy przyprawiają mnie o ból głowy, co pierze się ponad trzy godziny?
Jak pokazują badania jakoś nie zawsze idzie w parze z ceną. Drogie pralki też hałasują są nasycone funkcjami, w których gubi się sam producent, dodaje różnego typu funkcje dodatki, które nie zawsze są pomocne. Na pewnej stronie wyczytałam, że piorąc programem z włączoną funkcją przeciwdziałającą zagnieceniom pranie faktycznie nie jest aż tak pomięte, niestety nie nadaje się do noszenia ze względu na niewywabione plamy. Testy przeprowadzone przez wskazują też, że nie warto inwestować w maksimum obrotów, pralki z 1400 obrotami wcale nie wirują dokładniej niż 1200 obrotów, a „skaczą” i ciężko później dopracować ubrania.
Pralki ładowane od góry nie są tak pojemne jak te ładowane od frontu, pobierają więcej wody, ktoś inny pisze, że wręcz przeciwnie. Prawda jest taka, że jeszcze 10 czy 15 lat temu producenci bili się o klienta i walce tej skupiali się jedynie na funkcjonalności, teraz muszą przestrzegać norm wydajności a przede wszystkim norm ochrony środowiska. Nie ma znaczenia, że pralka rozleci się w rok po zakończeniu gwarancji.
Nie ma co, jeśli znajdą się opinie użytkowników na temat pralek to są różne jeśli ktoś powie coś dobrego to kolejny doda trzy wady i na odwrót. Jak widać nie można mieć wszystkiego, dobrze pierze ale szybko się psuje, jednak te co się nie psują pobierają dużo wody to o oszczędność energii można zapomnieć. Jakość prania czy jakość wirowania też bywa negowana przez użytkowników.

http://www.ceneo.pl/Pralki
Dużo osób nie widzi też efektów w technologii szósty zmysł, która polegać ma na dostosowywaniu parametrów prania do wsadu. Czujniki wychwytują z jakim rodzajem tkaniny maja do czynienia, jak mocno ubrudzone jest pranie i tej zasadzi dobierają ilość wody, temperaturę a dalej zużycie energii. Użytkowniczka tej technologii w komentarzu zaznaczyła, że pomimo tego, że chciała uprać niewiele obrań to pralka, uruchomiła jeden z dostępnych programów, nie dość, że długi ponad godzinny, to nie całkiem dostosowany do jakości tkaniny i jej zabrudzenia.

Jaką mam więc pralkę wybrać? Porady i testy nie wiele mi pomogły, chyba będę sugerować się ceną i tym jak na początku wspominałam aby samodzielnie ustawić czas trwania programu.



Popularne posty