Nowe sposoby na zatrzymanie ciepła

Czytaliście lektury? To może pamiętacie jak syn Boryny miał ocieplić chałupę na zimę. Teraz nikt tego nie praktykuje, styropiany, karton gipsy, wata to nowoczesne wynalazki jakie powstałyby w domu było ciepło. Ci którzy oszczędzają na remont muszą znaleźć odpowiednie zamienniki. W pokojach wzdłuż ścian należy ustawić meble zwłaszcza na ścianach zewnętrznych, wówczas powstanie kolejna warstwa izolacyjna. 
O oknach już kiedyś pisałam, tutaj przydają się uszczelki, i wszelkiego rodzaju materiały, które można położyć na parapet. Wówczas zimno nie wleci do środka. W starych domach wciąż praktykuje się te sposoby. Starsze pokolenie nie tylko uszczelnia okna, ale także ściany wieszając na nich koce. W ogóle babcine sposoby się sprawdzają, kiedyś nie było zmywarek czy suszarek. Więc ja też nie muszę się martwić o to ile prądu marnuję na zmywanie bo zmywarki nie posiadam. Czy więcej płacę za wodę, sama nie wiem, wykresy zużycia wody są rożne i nie ma z czym porównać, inaczej w mieście inaczej na wsiach, a nie wiadomo czy ankietowani używają zmywarki czy nie. Zmywam ręcznie jestem zadowolona chociaż za zmywaniem nie przepadam. Czy w ten sposób oszczędzam, nie wiem ale musiała bym mieć wiele talerzy, aby zmywarka mi się wypłaciła. Takie przeliczanie mnie nie interesuje. Dlatego odmierzam określoną ilość wody i zmywam, płuczę talerze pod bieżąca wodą, ale pod małym strumieniem. Jeszcze na wodzie nie zbankrutowałam, wiec widać mi się to opłaca. Wśród rodziny i znajomych często pojawiały się głosy, że ich zmywarka nie domywa talerzy pomimo długiego programu. Jednak wracajmy do tematu ogrzewania.
Piecyki elektryczne to dobry sposób aby wygenerować ciepło w pomieszczeniu w którym przebywamy, wówczas odchodzą koszty ogrzewania całego domu (mieszkania). Należy jednak uważać aby piecyk nie stał obok innych urządzeń, mebli, czy ozdobnych przedmiotów w celu zminimalizowania ryzyka pożarowego. Długo grzejący piecyk sprawi, że w pokoju zrobi się za gorąco wówczas otworzymy okno, nie jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza zimą. Piecyk będzie musiał wykonać dodatkową pracę i na nowo nagrzać mroźne powietrze. Dlatego polecam otworzyć drzwi na korytarz.

Popularne posty