Porady odnośnie oszczędzania okiem studentki z Warszawy

niedziela, 16 listopada 2014

Nowe sposoby na zatrzymanie ciepła

20:30 Posted by porady.direct
Czytaliście lektury? To może pamiętacie jak syn Boryny miał ocieplić chałupę na zimę. Teraz nikt tego nie praktykuje, styropiany, karton gipsy, wata to nowoczesne wynalazki jakie powstałyby w domu było ciepło. Ci którzy oszczędzają na remont muszą znaleźć odpowiednie zamienniki. W pokojach wzdłuż ścian należy ustawić meble zwłaszcza na ścianach zewnętrznych, wówczas powstanie kolejna warstwa izolacyjna. 
O oknach już kiedyś pisałam, tutaj przydają się uszczelki, i wszelkiego rodzaju materiały, które można położyć na parapet. Wówczas zimno nie wleci do środka. W starych domach wciąż praktykuje się te sposoby. Starsze pokolenie nie tylko uszczelnia okna, ale także ściany wieszając na nich koce. W ogóle babcine sposoby się sprawdzają, kiedyś nie było zmywarek czy suszarek. Więc ja też nie muszę się martwić o to ile prądu marnuję na zmywanie bo zmywarki nie posiadam. Czy więcej płacę za wodę, sama nie wiem, wykresy zużycia wody są rożne i nie ma z czym porównać, inaczej w mieście inaczej na wsiach, a nie wiadomo czy ankietowani używają zmywarki czy nie. Zmywam ręcznie jestem zadowolona chociaż za zmywaniem nie przepadam. Czy w ten sposób oszczędzam, nie wiem ale musiała bym mieć wiele talerzy, aby zmywarka mi się wypłaciła. Takie przeliczanie mnie nie interesuje. Dlatego odmierzam określoną ilość wody i zmywam, płuczę talerze pod bieżąca wodą, ale pod małym strumieniem. Jeszcze na wodzie nie zbankrutowałam, wiec widać mi się to opłaca. Wśród rodziny i znajomych często pojawiały się głosy, że ich zmywarka nie domywa talerzy pomimo długiego programu. Jednak wracajmy do tematu ogrzewania.
Piecyki elektryczne to dobry sposób aby wygenerować ciepło w pomieszczeniu w którym przebywamy, wówczas odchodzą koszty ogrzewania całego domu (mieszkania). Należy jednak uważać aby piecyk nie stał obok innych urządzeń, mebli, czy ozdobnych przedmiotów w celu zminimalizowania ryzyka pożarowego. Długo grzejący piecyk sprawi, że w pokoju zrobi się za gorąco wówczas otworzymy okno, nie jest to dobre rozwiązanie zwłaszcza zimą. Piecyk będzie musiał wykonać dodatkową pracę i na nowo nagrzać mroźne powietrze. Dlatego polecam otworzyć drzwi na korytarz.