Reklamacja i gwarancja

Od zeszłego roku, dokładniej od 25 grudnia w prawie konsumenta pojawiły się zmiany, czytając niektóre opracowania doszłam do własnych wniosków, zobaczcie więc co sądzę o zmianach.

Reklamujesz towar możesz wybrać czy chcesz otrzymać nowy, chcesz obniżenia jego ceny jego naprawy czy też w całości odstępujesz od umowy zakupu

Umowa zawarta poza lokalem przedsiębiorcy, wówczas masz 14 dni na jej odstąpienie. Jeśli nie zostaniesz powiadomiony o tym prawie termin ulega z mocy prawa wydłużeniu do roku czasu. Jednak zanim zaczniesz upierać się, że podczas zmiany sprzedawcy energii nikt nie powiadomił Cię o tym prawie przeczytaj umowę, tam najdziesz odpowiedni zapis. Obecnie co mi się podoba (chodź też nie bardzo w to wierzę) odstąpić od umowy można w różnej formie nawet telefoniczne.

Musisz zostać poinformowany czy to ustnie czy pisemnie o:

  • długości trwania umowy.
  • jak ją skutecznie wypowiedzieć, czy bez wypowiedzenia przedłuża się i na jaki okres.
  • o treściach cyfrowych i ich funkcjonalności
  • o gwarancji i serwisie
Musisz otrzymać kopię na papierze, nośniku cyfrowym jeśli wyrazisz na to pisemną zgodę. Wszelkie dane przy umowach zawieranych na odległość muszą być przekazane w taki sam sposób, w jaki zawieramy umowę. Umowę przesłano Ci pocztą tradycyjną bądź elektroniczną, informacje związane z umową również musimy otrzymać za pośrednictwem e-mailem.

Towar od sprzedawcy dostaniesz nie później niż w terminie 30 dni, jeśli termin będzie przekroczony możesz bez obaw odstąpić od umowy.

Co często się zdarza w firmach oferujących usługi telefoniczne, internetowe, odbiór programów czy też dostarczanie inny mediów. Usługodawca może zapewnić ci dostęp do obsługi telefoniczne, której koszt nie powinien być wyższy jak ten jakie pobiera nasz operator.

Forma płatności należy do ciebie i nie możesz za jej wybór dopłacać. Chcesz płacić na poczcie twój wybór (oczywiście ta pobierze opłatę) ale nie może już tego zrobić twój odbiorca by zmusić cię do polecenia zapłaty.

Popularne posty