Porady odnośnie oszczędzania okiem studentki z Warszawy

sobota, 25 kwietnia 2015

Biznes na rynku

04:35 Posted by porady.direct
Planujesz własny biznes, musisz sporządzić biznes plan, boisz się całej papirologii i bieganiny po urzędach? Niestety nikt, ci w tym nie pomoże. Mam dla ciebie dziś wpis o tym jak skutecznie trafić do klienta. Po co taki post, nie raz przestrzegam przed Was przed trikami, jakie stosują reklamodawcy byśmy kupili ich produkt.


Skuteczna oferta = zysk, a na tym zależy większości firm    

Skup się na celu, czyli do kogo trafia twój produkt, czy są to kobiety czy mężczyźni, może obie grupy. To, że produkt jest przeznaczony do szerokiego grona odbiorców nie oznacza, że będzie łatwo go zareklamować. Liczyć może się jedynie z konkurencją, która jak wiadomo nie śpi. Kto jest więc twoim klientem.

Chcesz sprzedać produkt dla dziecka, dzieci chcą wszystko co słodkie i kolorowe, jednak czy to trafnie określiłeś swoich odbiorców? No tak sprzedaję lizaki, a lizaki są dla dzieci, tu pojawia się problem, lizaki smakują dzieciom ale za lizaki płacą rodzicie, dziadkowie, wujowie.      

  
Przypomnij sobie reklamę słynnych cukierków, jak się ona kończy? Otóż stwierdzenie, że są to słodycze dla dzieci i dorosłych, dodatkowo zdrowe bo z witaminami, dobre ale bez chemii, słodkie ale bez cukru. Jest wszystko jest pomysł jest grupa docelowa, w zasadzie dwie. Jest muzycznie więc nawet jeśli dziecko nie jadło produktu to na pewno zapamięta reklamę i nazwę, by przypomnieć siebie o nich w sklepie.

Uświadomisz sobie kim jest klient i kim jest osoba, która płaci. Wówczas możesz ruszyć do boju, i obrać strategię, która trafi do klienta. Widząc reklamę samochodu, bogaty mężczyzna po 40 będzie zastanawiał się czy samochód spodoba się jego kobiecie i czy nie zostanie wyśmiany w jego kręgach. Matka dwójki dzieci zastanowi się czy będzie umieści w środku foteli i wózek, małżeństwo będzie chciało mieć przestronny bagażnik, a Ty na co zwrócisz uwagę.            

Teraz jak zobaczysz reklamę zastanów się czy użyte zwroty trafiają do ciebie, czy uległeś manipulacji i czy naprawdę warto produkt zakupić bo tak ktoś mów. Weźmy  na warsztat reklamę znanej sieci komórkowej, którą reklamują aktorzy z serialu. Połączenia kontakt zawsze kojarzy się z domem, z najbliższymi.
Inna sieć komórkowa stawia na związanie z klientem, prąd płynie przecież w każdym domu u każdego odbiorcy więc grupa docelowa jest już niejako skonkretyzowana, uderzamy do naszych klientów. Umowy wiązane są teraz bardzo na czasie po co mieć jednego klienta skoro można mieć jednego co płaci dwukrotnie. Cały proces zmiany dostawcy energii można przeprowadzić w salonie, dodatkowo uzyskać też nowe usługi.