Ile kosztuje wymiana żarówek?

Ledowe są najbardziej energooszczędne, ale drogie, te tanie, kupione z niepewnego źródła mogą zrobić nam krzywdę. Migotające, światło nie ma tak jasnej barwy jakiej oczekujemy i w ogóle, do takie żarówy dodaje się substancje takie jak rtęć.
Świetlówki i halogeny ich ceny nie różnią znacznie, pobór energii z tym bywa rożnie. Jednak sztandarową zasadą jaką powinniśmy się kierować jeśli chodzi o wybór żarówek jest po pierwsze zakup tych, których światło będzie wprowadzało nas w dobry nastrój są barwą i jasnością. Tu przy wyborze należy zwracać uwagę na ilość lumenów i barwę światła. Powiem z własnego doświadczenia, że nic nie potrafi tak popsuć pracy jak źle dobrana żarówka, której światło nas okłamuje, tak okłamuje, bowiem widziane kolory w źle dobranej żarówce nie są prawidłowe.


Zmiana oświetlenia z pewnością sprawi, że zauważymy oszczędności na rachunku za energię. Ja wybrałam żarówki ledowe jedna kosztowała ponad 60 złotych mam ich nie wiele bo aż 3. Wymiana nastąpiła w kuchni i w pokoju, w którym najczęściej przebywam tu wspomnę że mam dwa źródła światła lampę i lampkę do czytania.
Kuchnia i lampka otrzymały leda o mocy 15 w taki odpowiada 100 watowe żarówce, wiem nie potrzebuję tak silnego strumienia. Właśnie, że potrzebuję mam słaby wzrok i kiedy coś czytam chcę to widzieć. Mój kuchenny i lampkowy led ma „zimny” kolor światła, taki zalecany jest w pokojach, w których pracujmy czy dużo przebywamy. Zimne światło żarówki przypomina naturalne słoneczne, dlatego jest zalecane w wyżej wymienionych pomieszczeniach.
Moje ledy kosztowały łącznie 176,32 zł. Kiedy otrzymam zwrot w postaci niższej kwoty na rachunku? Powinno się coś zmienić już przy kolejnym ile to będzie. Napiszę, dzieląc się czy spostrzeżeniami czy faktycznie zmiana ta coś pomogła.


Popularne posty