Kilka propozycji oszczędzania energii w pokoju czy biurze

Chcąc zaoszczędzić muszę wiedzieć na czym? Zrezygnowałam już z kilku przyjemności z drogiego kremu czy babskich gazet. Jednak to za mało, zatem czas zaoszczędzić na prądzie. Czy mi się uda nie wiem, ale warto spróbować.
Tak więc, odłączam ładowarkę od telefonu. Moja wiecznie była podłączona do gniazdka dzień i noc i con, może dlatego mam koleją tamta się przepaliła. Komputer jak nie potrzebny jest wyłączony ewentualnie w stanie hibernacji. Warto też od czasu do czasu zadbać o czystość we wnętrzu naszego PC. Osiadły kurz nie wspomaga jego pracy. Pewien bloger pisał, że można ciepłem wydobytym z komputera ogrzać pokój, a wszystko za sprawą zasilacza o dużej mocy. Tak posiadaj często komputery dla graczy. Nie jestem fanką gier, po prawdzie nie wiem nawet jaki zasilacz ma mój laptopik, ale na wszelki wypadek oddam go w przyszłości do przeczyszczenia. Podobnie jest z drukarką najlepiej aby nie była stale podłączona do prądu.
Monitor hmm? Nie lubię trybu energooszczędnego, jest dla mnie za ciemny, zatem nie skorzystam z takiej porady.
Wskazówki odnoście telewizora to oczywiście inwestycja w nowy najlepiej led, jednak wszystkie modele pobierają energię pozostając na czuwaniu. Zatem żadne standy-by, bo to kosztuje!
Co do zmiany oświetlenia na nowsze oszczędniejsze nie jestem przekonana. Jeśli dużo korzysta się z sztucznego światła zakup żarówek szybko się wypłaci. Jednak im droższą żarówkę kupimy tym dłużej będziemy czekać na zwrot kosztów a w efekcie na oszczędności. Jeśli ktoś jest zainteresowany aby poczytać o tym więcej to na stronie energiadirect.pl w zakładce poradniki znajdzie artykuł na ten temat. Autorka nie zniechęca do zakupu tylko rzeczowo wyjaśnia, że oszczędności nie pojawią się od razu.
To co mnie zadziwiło czytając porady to to, że ponoć najlepiej używać czajnika o dużej mocy grzewczej, bowiem taki szybko zagrzeje wodę, a im szybciej to zrobi tym mniej zapłacimy. Koszty to iloczyn ceny 1kWh * moc urządzenia * czas jego używania więc może coś w tym być, że wyższa moc * krótszy czasu da w efekcie mniejszy iloczyn jak niższa moc * dłuższy czas. Jednak wszystko zależy do podstawianych danych. Jednak tym nie będę się na razie zajmować. Odnośnie czajnika wskazówka jest następująca - gotować tyle wody ile potrzeba!
Zatem na zakończenie kilka komend:
Gaście światło!
Nie zostawiajcie sprzętów na czuwaniu!


Pomyślcie nad zmianą sprzętów/żarówek na bardziej energooszczędne!

Popularne posty